Barbie és Pókember az Operettszínház Diótörőjében

2019. December 24.  ·   Ajánló   ·  M. G.

30 év után került vissza a balett műfaja a a Budapesti Operettszínházba: karácsonyi ajándékként Csajkovszkij gyönyörű melódiákkal teli Diótörőjét mutatták be december 20-án.

Fotó: Gordon Eszter/ Budapesti Operettszínház
 
Az operettszínház idén kinevezett igazgatója, Kiss B. Attila tervei között szerepelt, hogy legyen a színháznak teljes értékű balettelőadása is. E törekvésben partnerük lett a a Magyar Táncművészeti Egyetem is: az intézménnyel közösen hozták létre a produkciót, melyben 70 diák lép színpadra, megszerezve így az első színpadi gyakorlatot.
A főszerepekben az egyetem végzős növendékeit is láthatja a közönség. Természetesen közreműködik a Budapesti Operettszínház Balettkara is. Az előadást Harangozó Gyula koreográfus álmodta színpadra. A Kossuth-díjas táncművész pályáját végigkísérte a Csajkovszkij-balett: már 11 esztendősen táncolt a Diótörőben, ezzel diplomázott a Moszkvai Nagyszínház Akadémiáján, és Bécsben, 2006-ban rendezte meg először.
A Diótörő színházi előadás is egyben, amely a 19. századi „itt és most”-szituációval kezdődött, majd elrepített egy álomba. Abban a korban a nézők a saját karácsonyi élményeikkel találkoztak. Most is ugyanilyen „itt és most”-szituációval kezdünk, a mai kor gyermekei számára azonban a néger baba helyett a Barbie, a bohóc helyett a Pókember és a bábjáték helyett a számítógépes játék jobban értelmezhető. Az álomban viszont meg tudtuk őrizni azokat az értékes koreográfiákat, melyek a klasszikus Diótörő gyöngyszemei – foglalta össze az előadás különlegességét a koreográfus.
Videónk a fotóriportereket invitáló próbán készült:

Diótörő, Operettszínház, Harangozó Gyula

 

 

Szólj hozzá!


Az beszél így, akiben nincs irigység...

Az beszél így, akiben nincs irigység...

Kivételes pillanat, hogy egy olyan kaliberű és jelentőségű kulturális ikonnal először jelenik meg beszélgetőkönyv, mint Cserhalmi György. Most...
 
Színház naptár

Maradunk tisztelettel...

Testvéroldalunk, a Koncert.hu száguldó riportere a munka és a koncertek mellett rengeteget olvas is. Ezt az írását a blogjáról vadásztuk le.

Jordán Adél a legjobb színésznő díját kapta Los Angelesben

November 1-8-ig tart a 22. Los Angeles-i Magyar Nemzetközi Filmfesztivál, amelyet "A két egyetlen" című film-szín-játékunk, Szirtes Tamás rendezése nyitott meg pénteken. Az eseményen részt vett Jordán Adél színművésznő, aki Bőhm Arankát, Karinthy Frigyes második feleségét alakítja. A fesztiválon díjakat is átadtak, a zsűri...
Új színdarabok