Visszafogottan szárnyal a L’art pour L’art Légitársaság

2023. November 15.  ·   Színházban voltunk   ·  Lenti Barnabás

Majdnem negyven együtt töltött év még egy házasságot is megviselhet, nem hogy egy színésztársulatot. A L’art pour L’art életében nem ismeretlen a változás, hiszen a korai időkben távozott a csapatból Galla Miklós és Nagy Natália, 2022-ben pedig Laár András is úgy döntött, hogy otthagyja a társulatot.

Fotó: L’art pour L’art/FB

Mint rajongó, azóta nem vitt rá a lélek, hogy megnézzem a társulat előadásait sem a L’art pour L’art trió formációban, sem az új, Stefanovics Angélával kiegészült Légitársaságot. Egészen a közelmúltig, amikor azt gondoltam, hogy adok egy esélyt a megújult csapatnak, melynek a Budapest Bábszínház helyett úgy tűnik, hogy a Marczibányi téri Művelődési Ház lesz az új otthona (vagyis „reptere”).

Az már a jegy megvételekor látszott, hogy telt házra aligha lehet számítani, némi keresgélés után pedig kiderült, hogy ez a többi előadásra is nagyjából igaz. Ettől függetlenül egy erős háromnegyed-házas előadás is lehet jó. Bár egyedül Dolák-Saly Róbert maradt a csapatban, mint az eredeti társulat alapítótagja, mégis végig azt éreztem, hogy a Szászi Móni-Pethő Zsolt páros vitte a prímet.

Nekem személy szerint hiányzott a Költő, Edebede bácsi és természetesen Besenyő István, aki nélkül, valljuk be, furcsán csonka a Besenyő család. Az pedig különösen érdekes, hogy mint a Margit-Zigóta párbeszédben, mind a Boborján jelenetben szó esik Besenyőről. (Én a helyükben biztosan azzal poénkodnék, hogy elváltak Margittal).

Számomra úgy tűnt, mintha Dolák-Saly Róbert már nem annyira élvezné az egészet: a karakterek megjelenítésén (pl. hangban, mozgásban) szinte egyáltalán nem fáradozott és többet improvizált és nevetett a jelenetekben mint valaha. Ez persze egy pontig vicces, de aztán érdektelenné válik.

A Légitársaság új tagja, Stefanovics Angéla játékát nem igazán tudom hova tenni. Tulajdonképpen ez az első est, amelyben részt vesz a társulattal, így még biztosan kell egy kis idő amíg rá is jellemző lesz a L’art pour L’art stílus. Egyelőre azonban azt láttam rajta, hogy ő ragaszkodik leginkább a szövegekhez, ugyanakkor mintha nem tudna azonosulni a karaktereivel. Szászi Mónin például valóban látom, amikor Kanca, de Angélában csak Angélát látom még Cica szerepében is.

Összességében a társulat előadása tényleg nem rossz, sokat lehet rajta nevetni, szokásosan ötletes, Szászi Móni kiváló jeleneteket ír. Ugyanakkor korábban egy-egy L’art pour L’art estet 5-6-szor is megnéztem, de nem biztos, hogy ezt megnézném másodszor is, de senkit sem szeretnék eltántorítamni a  további előadások megtekintésétől. Jól jön az a kis nevetés a borongós decemberben, és karácsonyi ajándéknak sem rossz.

L’art pour L’art

 

 

Szólj hozzá!


Az beszél így, akiben nincs irigység...

Az beszél így, akiben nincs irigység...

Kivételes pillanat, hogy egy olyan kaliberű és jelentőségű kulturális ikonnal először jelenik meg beszélgetőkönyv, mint Cserhalmi György. Most...
 
Színház naptár

Maradunk tisztelettel...

Testvéroldalunk, a Koncert.hu száguldó riportere a munka és a koncertek mellett rengeteget olvas is. Ezt az írását a blogjáról vadásztuk le.

Jordán Adél a legjobb színésznő díját kapta Los Angelesben

November 1-8-ig tart a 22. Los Angeles-i Magyar Nemzetközi Filmfesztivál, amelyet "A két egyetlen" című film-szín-játékunk, Szirtes Tamás rendezése nyitott meg pénteken. Az eseményen részt vett Jordán Adél színművésznő, aki Bőhm Arankát, Karinthy Frigyes második feleségét alakítja. A fesztiválon díjakat is átadtak, a zsűri...
Új színdarabok