A napokban a Royal Shakespeare Company jelentette be, hogy véget vet nyolcéves együttműködésének a BP olajtársasággal. A brit Nemzeti Színház pedig azt közölte, hogy szakít a Shell szponzorációjával. A döntésben nagy szerepet játszott a művészek, a fiatalok és a környezetvédelmi aktivisták által képviselt álláspont.
A Shell szóvivője közölte, tisztában vannak azzal, hogy a klímaváltozás miatt sürgős lépéseket kell tenni. Mint mondta, a változást "a hatékony politika, a technológiai innovációba történő beruházás és a felhasználói magatartás változtatása" érheti el. Hozzátette: a Shell elkötelezett a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése mellett.
A Shell a színház egyik legjelentősebb vállalati támogatója évi 15 ezer fontnál (5,6 millió forintnál) kezdődő tagsági díjakkal. A vállalati támogatók között szerepel a GlaxoSmithKline gyógyszeripari óriás és a Goldman Sachs befektetőcég. A színház hangsúlyozta, hogy értékes volt számukra az együttműködés a Shell-lel, de 2020 júniusában véget vetnek ennek.
A Shell korábban az ifjúsági színházi fesztivált szponzorálta a Nemzeti Színházban. A fesztivált 1995-ben alapították, a fosszilis üzemanyagot forgalmazó vállalat 2007-ig finanszírozta a megrendezését, akkor a Bank of America vett át a szponzori szerepet.
A fosszilis üzemanyagokkal foglalkozó vállalatok szponzorációjának ellenzése az utóbbi időben egyre határozottabban nyilvánult meg a vezető brit kulturális intézményekben.
A Nemzeti Színház közleményében hangsúlyozta, működésének minden aspektusát megvizsgálja, hogy sikerüljön elérni a párizsi szerződésben vállalt karbonsemlegességet 2050-re. A színház 2016 óta 25 százalékkal csökkentette környezeti terhelését az energiafelhasználás, a hulladéktermelés, a vízfelhasználás és a szénkibocsátás terén.
Nagy-Britannia, brit Nemzeti Színház, Royal Shakespeare Company, szponzoráció, klímaváltozás, Shell, BP olajtársaság
Szólj hozzá!