Juronics Tamás a darab főpróbája előtt elmondta, hogy az előadás nagyon hosszú folyamat eredményeként született, sok irányból érkezett impulzusok hatásaként. Ezek között a legfontosabbak az alkotás folyamatában megtalált különleges élmények és a magánéleti, családi hatások voltak. A társulat művészeti vezetője úgy fogalmazott, gyakran felteszik neki a kérdést, hogyan születik egy koreográfia. A leegyszerűsítő válasz szerint egy-egy mű hosszú, egymásra épülő gondolkodási folyamat eredménye. Hozzátette: az alkotás folyamatában mégis van valami misztikus, egy-egy darab nemcsak saját élményeiből, hanem az emberiség közös tudásából is táplálkozik.
A Credo főszereplője egy művészember, akinek meg kell küzdeni az alkotás folyamatával. A darab négy generáción keresztül meséli el egy család sorsát. Egy lakáson belül játszódó műben egymást váltva, olykor párhuzamosan jelennek meg a különböző idősíkok: az 1920-as, 40-es és 70-es évek és napjaink világa - közölte a koreográfus.
Az erős, szép képi világú darab jelmezeit Bianca Imelda Jeremias, a díszleteket Tóth Kázmér tervezte. A Credo zenéjét Arvo Pärt, Johann Sebastian Bach, Frédérich Chopin és Födő Sándor műveiből állították össze.
A darab záró szakasza Arvo Pärt Credo című, a hitről szóló műve, melyet 1968. november 16-án mutattak be Tallinban, az akkori Szovjetunióban. A zeneművet röviddel később betiltották, Arvo Pärtnak pedig 1980-ban el kellett hagynia hazáját. Nyugat-Európában telepedett le, és a modern egyházzene meghatározó alakjává vált.
Szegedi Kortárs Balett, Juronics Tamás, Credo
Szólj hozzá!