Létay Kiss Gabriella


Létay Kiss  Gabriella

Magánénekesnő, szoprán

Budapesten 1999-ben diplomázott a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem énekművész szakán egyetemi kitüntetéssel. 2000-ben megnyerte a Magyar Rádió énekversenyének I. díját. Különdíjként külföldön adhatott koncertet.

A 2001/ 2002-es évadtól az Operaház magánénekesnője. Koncerteket adott a Magyar Rádió márványtermében, Bergamoban, Meranoban, Veronában, Riminiben, Montrealban, Dubaiban, Abu Dhabiban.

Több nagy énekművésztől tanulhatott, a teljesség igénye nélkül: Brigitte Fassbaender, Hamari Júlia, Anna Reynolds és Renata Scotto mesterkurzusain bővíthette tudását. 2001-2003 között az Operastúdió hallgatója. Lírai mezzoszopránként kezdte pályáját. Gounod: Rómeó és Júlia című operájából Stephano szerepében debütált. Énekelte Rossini: Hamupipőke címszerepét, A sevillai borbélyból Rosinát és Mozart Figaro házasságából Cherubinot. 2005-ben fachot váltott és szopránként Puccini: Turandotjában Liú szerepében mutatkozott be a közönség előtt.

2006-ban megjelent első önálló lemeze a HUNGAROTON gondozásában „Cesar Franck összes dala címmel, ami egyben világpremiernek számít. Szopránként Liú szerepe mellett a Bohémélet Mimi szerepét is énekelte.

Előadásai:

Mefistofele
Bohémélet
A trubadúr
Anyegin

  Amennyiben szeretnéd adminisztrálni ezt a tételt kattints ide.
 

Szólj hozzá!


Iszonyatosan felbosszantott este, amikor először olvastam...

Iszonyatosan felbosszantott este, amikor először...

Puskás Samu fordításában és rendezésében mutatja be a Centrál Színház november 23-án a kortárs amerikai drámaíró, David Mamet Oleanna című...
 
Színház naptár

Újraéledt a hely, ahol Heltai Jenővel, Molnár Ferenccel, Karinthy Frigyessel, sőt: József Attilával is találkozni lehetett

Ma, azaz október 12-én nyitja meg kapuit a Víg Szalon, a Vígszínház negyedik játszóhelye. nem is akárhol...

Etikett-tikett, avagy hogyan NE viselkedjünk a színházban

A székesfehérvári Vörösmarty Színház hat részes kisfilm-sorozattal és edukációs kampánnyal igyekszik felhívni a figyelmet a nézőtéri viselkedés normáira.
Új színdarabok